Kunder hatar reklam

Sveriges annonsörer genomför varje år en undersökning för att mäta allmänhetens attityder till olika typer av reklam och marknadsföring. I årets upplaga var trenden tydlig: allt fler tycker att reklam mest av allt är ett irriterande störningsmoment. Faktum är att hela 52% av de tillfrågade var negativt inställda till traditionell reklam, som uppfattas som ”störande”,”påträngande” och ”irriterande”. Ändå kör många företag vidare i gamla hjulspår och fortsätter att år efter år att spendera stora summor på dyra och tungrodda kampanjer vars resultat är svåra att mäta. Men det finns alternativ. Om du erbjuder ett innehåll som är tillräckligt värdefullt och inspirerande för din målgrupp, kommer den självmant att söka upp dig. Vi hjälper dig att berätta din historia på ett sätt som gör att din målgrupp vill bli en del av den. Så att du slipper störa dina kunder. Det är det som är content marketing. Det är det som är framtidens marknadsföring.